CSC Caraga Regional Director Resurreccion P. Pueyo |
BUTUAN
CITY
– Gi-warningan sa rehiyonal nga buhatan sa Civil Service Commission (CSC)
Caraga ang kadumalahan sa Butuan Medical Center (BMC) ug ubang buhatan sa
goberno kabahin sa isyu sa pagkalangan pag-atiman ngadto sa mga kliyente.
Kahinumdoman nga mireklamo ang
pipila ka mga buros sanglit nalangan sila pag-atiman sa naka-duty nga doctor
gumikan kay nagpa-anak pa kini ug nag-caesarian.
Bugtong tuyo lamang sa mga
nahisgotan nga madugangan ang ihap sa mga doctor nga mag-duty kada adlaw sa
maong tambalanan aron gawas nga dili mabugbog-sarado ang doctor nga nag-duty
tungod sa kadaghan sa pasyente, dili usab sila ma-hostage sa tibuok adlaw nga
paghulat sanglit ang unahon pag-atiman mao man kadtong mga nanganak kaysa
kanila nga magpa-prenatal.
Sumala ni CSC Caraga Regional
Director Resurreccion P. Pueyo, kon magpermi na lang og “violate” ang BMC ingon
man ang ubang opisina sa goberno sa probisyones nga gibandera sa Citizens
Charter, angay manubag ang nagdumala niini.
Pamugos ni RD Pueyo, dili lang
pang-display ang gibandera nga Citizens Charter kondi unsay gisaad niining
serbisyo, angay kining tumanon.
Miangkon usab ang direktor,
dunay mga higayon nga ma-bise ang personahe hinungdan nga malangan pag-atiman
ang mga kliyente ug sa maong kahimtang, angay usab kini nga sabton sa katawhan.
“Halimbawa
sa taas na nga mga adlaw, semana, bulan wala nila na meet ang ilang gi-promise
nga gipakita ug gisulat sa ilang Citizens Charter nga frontline service, may
deperensiya na. Pero kon halimbawa, sa usa ka takna ra, sa usa ka sitwasyon ra,
tungod sa ka bise sa tanan sama sa imong gisulte ganiha, dapat sabton na lang
pod sa atong mga kliyente,” pagpasabot ni RD Pueyo.
Apan gipamugos sa opisyal, kon
kanunay na lamang nga malangan ang personahe sa gobernong buhatan pag-atiman sa
mga kliyente sama sa BMC, angay sila nga manubag sa nadismaya nga mga kliyente.
“We
will not make it an excuse to continuous violates the Provision of the Citizens
Charter as promise by every government agency and every government office,”
pasidaan sa direktor.
Sa bahin ni BMC Assistant
Hospital Director ug General Surgeon Dr. Andre C. Malbas, gipasalig niya nga
maningkamot ang ilang mga doctor nga maatiman gilayon ang ilang mga pasyente o
kliyente kada adlaw.
Niangkon usab si Dr. Malbas nga
malangan pag-atiman ang ilang mga pasyente sanglit gamay ra man usab ang ilang
mga doctor kon itandi sa nidagsa nga mga pasyente.
Mihangyo usab ang opisyal nga
sabton sila sa ilang kliyente, apan bugtong tubag sa CSC, masabtan sa kliyente
kon niana lamang higayona nahitabo, apan kon magpermi, duna na usab matod pay
deperensya.
Aminado usab siya nga dunay
nakabandera nga Citizens Charter kansa nagsilbi matod pa nilang reminder aron
matuman ang ilang commitment subay sa nakalatid.
“We
will try our best matuman na siya. Although, medyo naa gyud tay shortcomings
gamay tungod anang personahe nato, mga doctor nato, gamay ra gyud. Pero, we are
trying our best nga dili gyud na madugay. Mao bitaw na gibutang diha as
reminder, reminder na. Although, expected gyud na by nga daghay mangreklamo
gyud kay we cannot please everybody. Katungod nila nga magreklamo. Mao lagi na,
they should also understand kay ang volume sa atong patient karon dako, ang
atong personnel wala nagdako. Steady ang atong personnel. Nangawa pa gani ang
uban,” pagpasabot sa opisyal.
Ang Citizens Charter namugna
tungod sa Republic Act 9485 o mas nailang Anti-Red Tape Act of 2007.
Tanang nakalatid sa Citizens
Charter mao ang commitment sa hingtungdang opisina sa goberno kon unsa nga mga
serbisyo ang makuha sa mga kliyente. Ang gidugayon sa pagkompleto sa
transaksyon gipatik sibo sa ilang kasinatian sa pag-atiman.
Subleng giklaro sa CSC nga ang
Citizens Charter dili pang-display kondi unsay nakalatid nga mga serbisyo ug
kadugayon pagkompleto sa transaksyon, angay kini nga pagasundon.
“Sa
Citizens Charter kon unsa nga serbisyo ang gibutang didto, tumanon ninyo kay
mao na ang atong standard karon sa pagpanilbihan sa goberno. Dili lang
pang-display. Unsa may nakabutang dinha, halimbawa, sulod sa 30 minutos,
mahatag ang serbisyo,” pagtin-aw ni RD Pueyo.
No comments:
Post a Comment